Laborex

Website

Het probleem?

Laborex heeft een enorm breed gamma aan industriële reinigingsmachines, allemaal specifiek voor een bepaald product.

  • De gebruiker navigeert te moeilijk / te complex door de website
  • De website genereert bijgevolg te weinig leads
  • Mobiele gebruikers ondervinden nog meer nadeel door de complexiteit
Screenshot van oude Laborex website op 17/04/2018

De oude website

De oude website van Laborex werkt met een verticale navigatie zonder dropdowns. De gebruiker moet dus zelf ontdekken welke toepassingen vallen onder welk topic.

Verder is de website zeer statisch met weinig animo en beelden. De vele paragraven maken het vermoeiend voor de gebruiker om alle teksten door te nemen.

De oplossing

De oplossing bestaat uit verschillende fases die we hier simplistisch weergeven. Eerst een vooral het gebruik van een mega menu. Deze zorgt voor een eenvoudige navigatie doorheen de website.

Verder wordt alles aantrekkelijker gemaakt door een hedendaagse styling. Dit geeft het surfen een aangenamer en relax gevoel.

Mega menu bij hover van producten op nieuwe Laborex website

Hoe gaat het nu met Laborex?

Door te investeren in een nieuwe website  ondervond Laborex snel enkel positieve punten:

  • Langere surf tijd van gebruikers
  • Meer leads die worden gegeneerd
  • Hoger percentage van mobiele gebruikers

Door ook van CMS te veranderen (Drupal naar WordPress), kan het intern marketing team van Laborex veel eenvoudiger website aanpassingen doorvoeren. Zo zijn ze minder afhankelijk van de website bouwer, waardoor ze ook hier besparen op hun marketing factuur.

Een vrijblijvende offerte én advies? 😍

Binnen de 2 werkdagen krijg je al een offerte advies of een paar extra vragen.

Step 1 of 2